Inspiratie in deze bijzondere tijd

In de online sessies die ik geef, hoor ik veel mensen die met moeite aan me-time toekomen.
Kind(eren) de hele thuis, thuisschool geven, zelf ook nog werken en ineens is de dag al voorbij. En waar ben jezelf gebleven?

Ik weet hoe lastig het is om me-time te creëren, en toch is het nodig. Wellicht nu de vakantie is begonnen, wordt het al makkelijker, de thuisschool valt in ieder geval weg.

Hoe kun je toch me-time creëren voor jezelf?
Iedere situatie is anders (wel/geen oude/jonge kinderen thuis, wel/geen partner etc), dus een aantal meer globale opties, onderzoek voor jezelf welke er past bij jou en jouw situatie.

  • Sta eerder op. Zelf sta ik een uur eerder dan nodig op, om te beginnen met een dagstart. Deze dagstart bestaat uit vijf ingrediënten: een glas warm water drinken, meditatie, bewegen, iets creatiefs en een vooruitblik op de dag die komen gaat.
    Hier vind je een foto van mijn creatieve ochtendstart. Wat iedere keer weer een ingeving is, soms mooi, soms niet mooi, een proces op zich :-).
  • Trek jezelf op een vaste tijd even terug. Als je met je partner en/of kinderen afspreekt dat je een bepaalde tijd even niet bereikbaar bent, zijn ze op de hoogte en kun je hen daar op aanspreken, mochten ze toch bij je komen. Ze kunnen echt wel even zonder jou ;-).
  • Trek je terug als je kind(eren) rust(en). Hierdoor volg je het tempo van je kind(eren) en in plaats van dan te werken of op te ruimen, kun jij ook je me-time creëren.
  • Maak een lijstje van waar jij blij van wordt. Op dit lijstje zet je allerlei dingen die je kunt doen in jouw me-time. Dit zijn punten waar je energie van krijgt en blij van wordt. Zo hoef je niet te gaan bedenken hoe je de me-time vormgeeft, dit kan ook een hobbel zijn om het uit te voeren. Bij mij staat er bijvoorbeeld mediteren, lezen, haken, in de tuin werken en wandelen op.
  • Bepaal de avond van tevoren hoe je je me-time vormgeeft. Op deze manier krijg je er ook echt zin in om te gaan uitvoeren. Visualiseer jouw me-time volledig. De kans is aanwezig dat je in het moment zelf behoefte hebt aan iets anders, dan kun je dat uiteraard ook volgen. Het vooral om zin krijgen en jezelf positief motiveren om het moment ook echt in te plannen.

Ik hoop je hier mee geïnspireerd te hebben om jouw tijd in te delen, zoals jij het wilt.

Be Social, Share

Work with me

Wil je begeleid worden in dit onderwerp?
Neem dan contact met mij op.

Andere Artikelen

Floor Slagter
Floor Slagter
Floor Slagter EMDR
Floor Slagter
Floor Slagter Nieuwsbrief
Floor Slagter
Floor Slagter
Floor Slagter
Floor Slagter Ontspanning
Floor Slagter Zelfzorg
Floor Slagter Schuld
Floor Slagter schaamte